NIKE HIJABS VS. RESZTA ŚWIATA

Kiedyś już poruszałam kwestię Hijabów i okryć dla kultury muzułmańskiej wsród kobiet. Mianowicie był to post o Hidżabach stworzonych przez dom mody Dolce&Gabbana. Wywołało to wszechobecną radość, a ludzie zaczeli gratulować świetnego pomysłu: "nareszcie ktoś zauważył w problem w braku luksusowych nawierzchni dla kobiet z krajów Islamskich". Brawom nie było końca, a temat był na językach przez kilka tygodni. I w tym momencie pojawia się problem, firma spotowa Nike zainspirowany Olimipiadą w Brazylii wypuszcza swój projekt Hijaba dla Nike Pro.
Jest to zwykłe, czarne okrycie głowy, które na skroni ma znaczek Nike- nic wielkiego, a jednak dla świata jest to poważna sprawa.

 "Gratuluję Nike za normalizowanie opresji kobiet przez pro Hijabs, obrzydliwe", "Zbojokotuj Nike, Ameryka tego nie popiera, więc czemu Nike?"
Głupoty, głupoty, głupoty i jeszcze raz głupoty. Największa firma sportowa świata umożliwia większy dostęp do sportu dla kobiet, które wcześniej nie miały możliwości posiadania sportowych dodatków przystosowanych do ich kultury. Nie widzę najmniejszego problemu, aby taka kolekcja ujrzała światło dzienne, nie nasza kultura, to nie powinniśmy się wtrącać. Większość ludzi musi się nauczyć, aby nie wtrącać się w czyjeś poglądy bez większej wiedzy. Większość Arabek robi to z własnego wyboru, więc dajmy spokój i cieszmy się z nowych, modowych inicjatyw.






















Projekt zostanie wprowadzony do sklepów w 2018 roku.

Share this:

CONVERSATION

1 komentarze:

  1. Cóż, ja mam nieco inne zdanie - dla mnie to głupota. Ich kultura jest na tyle specyficzna i na tyle mocno i negatywnie objawia się w dzisiejszych czasach, że moim zdaniem totalnie nie zasługują na taki "przywilej". I może to co napisze brzmi rasistowsko, ale tak uważam.

    Nie chce się obudzić za parę lat w świecie muzułmanów.

    OdpowiedzUsuń