JULIAN KLINCEWICZ ZŁOTA RĄCZKA W ŚWIECIE MODY

CZASEM ZDARZA SIĘ...

że "zabłądzimy" gdzieś w internecie szukając nowych inspiacji, czy zwyczajnie oglądając zdjęcia. Szukamy ciuchów, nowych pomysłów, artystycznych ujęć. Przeglądałam jedną z popularnych stron "fartfech" przewijając tysiące propozycji okularów, od tych ciężkich Vera Wang aż po lekkie i innowacyjne Diora. Do czego zmierzam... Znów zaczęła rozkwitać moda retro, małe oprawki i złoto połączone z kolorowymi szkłami są wszędzie. Retrosuperfuture- firma, która łączy przeszłość z przyszłością. Szczególnie wpadły mi w oko model okularów o nazwie "Drew Crystal", ciekawe oprawki z pięknymi, różowymi szkłami, ale przecież to tylko okulary, więc co mnie nakłoniło do napisania kolejnego postu?- Nazwisko projektanta.  


Julian Klincewicz

To złota rączka w świecie mody. Zaczął od swojej piwnicy, gdzie amatorko montował filmy, a skończył na pokazie Kanye West "Yeezy Season 3". Również współpracował z takimi nazwami świata mody jak: ACNE, Gosha Rubchinskiy. Jest pasjonatem deski, filmów, zdjęć, mody. 
Oprócz tego często zajmuje się projektowaniem i modelingiem.

Jego nazwisko szczególnie przykuwa naszą uwagę, Julian Klincewicz brzmi po prostu polsko. Jego dziadkowie ze strony ojca pochodzą z Polski, jego drugi dziadek pochodził z Wilna,  jak sam mówi: "nie znam szczegółów, ale wiem, że zostali zesłani na Syberię". Językiem ojczystym ojca był polski. 

Urodził się w Ameryce, dokładnie w Chicago, a następnie po 7 latach przeprowadził się do San Diego. 



Wolisz aby wymawiać twoje nazwisko po polsku, czy po angielsku?

Szczerze? Po polsku. Choć czuję, że to lekkie oszustwo, bo nie mówię jeszcze po polsku… Julian Klincewicz ma fajne brzmienie, lubię jego polskość.
A chciałbyś się nauczyć polskiego?
Tak, bardzo. Na urodziny, pod koniec sierpnia, chcę sobie sprawić lekcje języka polskiego.
Za to byłeś już w Rosji, prawda?
Tak, w Moskwie i Petersburgu, w czerwcu zeszłego roku. Pracowałem z Goshą Rubchinskiym nad butami Vansa do kolekcji jesień-zima 2015/16. Byłem tam w sumie dziesięć dni, siedem w Moskwie i trzy w Petersburgu. Spędziłem je głównie jeżdżąc na desce. 

Jak się poznaliście z Goshą?
Zaczęliśmy rozmawiać na Instagramie. Byłem już zaznajomiony z częścią jego twórczości fotograficznej. Jeden z moich przyjaciół pokazał mi potem jego prace modowe, które wydały mi się bardzo fajne. Świat mody garściami czerpie dzisiaj z kultury skejterskiej. Widać to w reklamie Gucci z dzieciakiem na desce albo w kolekcji Hedi Slimane dla Saint Laurent… Jako skejter nie widziałem dotąd zbyt wielu osób ze świata mody, które korzystałyby z tej kultury w naprawdę sensowny sposób. W przypadku Goshy jest inaczej. (...) Gosha z kolei ma wizję artystyczną i dryg do tego, by przekładać takie obrazy na swój własny język, zachowując przy tym ich autentyczność. Mnie to przekonuje. Dlatego napisałem do niego na Instagramie i tak zaczęliśmy gadać. (...) Zapytałem Goshę, czy nie chciałby zrobić czegoś ze mną, skoro sam co sezon z nimi pracuje. Zaprosił mnie do Paryża, żeby nakręcić wideo z jego pokazu; wyciągnąłem wszystkie oszczędności i pojechałem na parę dni. Tak się zaczęła nasza przyjaźń. Bardzo go cenię i z pewnością bardzo mi pomógł.
Jesteś znany z nagrywania filmów na kasetach VHS. Jak to się zaczęło?
Posiadałem jedną z tych gównianych Motoroli z klawiaturą QWERTY. Nagrywała tylko 15 sekundowe filmy, a jakość była tragiczna i to kochałem. Używałem tych krótkich filmików, aby nagrywać krótkie ujęcia w formie pamiętnika. Później moja ciocia wysłała mi kamerę VHS od mojej babci, która pozbywała się rzeczy ze strychu. W tych czasach cały czas jeździłem na desce z moim przyjacielem Dolanem, więc zaczęliśmy to wszystko nagrywać. Kamera VHS, to wszystko co miałem, więc tym nagrywałem.


FILMY PROMUJĄCE JULIANA KLINCEWICZA


fragmenty wywiadu z: http://k-mag.pl/artykul/julian-klincewicz-to-gwiazda-mlodej-kalifornijskiej-fotografii-i-filmu-jego-korzenie-siegaja-przedwojennego-wilna/ 
https://i-d.vice.com/pl/topic/julian-klincewicz
przetłumaczenie fragmentów wywiadu z: http://www.highsnobiety.com/2016/09/23/julian-klincewicz-artist/

Share this:

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz